Arrangement -

Google Analytics grunnkurs – få praktiske tips fra en av landets beste kursholdere

Lær å bruke gratisverktøyet Google Analytics til å skape målbare forbedringer på ditt nettsted. Bli med når Tre på Agder inviterer til praktisk rettet kurs med en av landets fremste kursledere på området; Nina Furu. Etter endt kurs skal du være i stand til å bruke Google Analytics på egne websider og trekke ut relevante standardrapporter.

En webanalyse gir svar på konkrete spørsmål, blant annet:

  • Hvor god er bedriftens nettside egentlig?
  • Hvor fornøyde er brukerne?
  • Hvilke sider fungerer best?
  • Hvor kommer brukerne fra?
  • Hva har brukerne søkt etter på søkemotorer før de kommer til deg?
  • Hvor gir brukerne opp?
  • Hvor godt fungerer kjøpstransaksjoner og overtalelsestrakter?

På kurset får du en gjennomgang av verktøyet Google Analytics i praktisk bruk

  • Introduksjon til Google Analytics
  • Målgruppestatistikk
  • Trafikktall
  • Innholdsstatistikk
  • Mål og konverteringer

Utfyllende om tema/kursinnholdet. Deltakerne vil få konkrete oppgaver som det skal jobbes med underveis i kurset. Alle vil få Ninas kurspresentasjonen tilsendt i etterkant av kurset.

Om kurslederen

Nina Furu – foto webgruppen

Nina er en veteran innen digital markedsføring. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Praktisk

Vi trenger påmelding fra alle som skal delta. Timene ansatte bruker på kurset legges inn som egeninnsats i Tre på Agders prosjektregnskap. Timene registreres ut fra opplysninger i påmeldingsskjemaet. Vi sender ut faktura for egenandeler til bedriftene etter at påmeldingsfristen er gått ut.

Pga. covid situasjonen gjennomføres kurset digitalt i Zoom. Vi sender ut lenke til alle påmeldte i forkant av kurset. Om flere deltar fra samme bedrift kan dere sitte sammen med kurset på storskjerm, og jobbe med oppgavene på egen pc parallelt.

Vi anbefaler at kursdeltagere har tilgang til egen Google Analytics-konto, slik at de får innsikt i egne brukerdata, markedsføring mm. i løpet av kurset. Gi beskjed i påmeldingen om du trenger en testkonto.